• Zapraszamy na "Dzień Dziecka"

• Rodziców uczniów biorących udział w Biegu o Puchar Dyrektora Szkoły prosimy o wypełnienie zgody zamieszczonej poniżej oraz przekazanie jej dziecku. Zgodę można pobrać w sekretariacie szkoły, wysłać również za pomocą dziennika elektronicznego w postaci wiadomości do dyrektora lub wychowawcy.

Przypominamy również, iż 01.06.2022 r. jest w naszej szkole "Dniem Sportu" uczniowie będą brali udział w rozgrywkach oraz zajęciach zorganizowanych przez nauczycieli.

Zgoda_na_udzial_w_biegu.doc​​​​​​​

• Wycieczka do Poznania!

• Ponieważ zakończenie roku szkolnego zbliża się wielkimi krokami, przyszedł czas, aby uczniowie klas I-III udali się na szkolną wycieczkę. Tym razem 25 maja o godz. 8.00 wyruszyliśmy do Poznania. Po nocnej burzy i ulewie trochę obawialiśmy się, jaka pogoda będzie towarzyszyć nam podczas wyjazdu, lecz na szczęście nie było tak źle. Pierwszym przystankiem było Rogalowe Muzeum. Muzeum poświęcone jest tradycji wypieku Rogala świętomarcińskiego, która trwa już od 150-ciu lat. Zwiedzanie muzeum ma charakter interaktywny, a zwiedzający mają okazję poznać tajniki wypieku rogala, jak i uczestniczyć w jego produkcji. Podczas pokazu można dowiedzieć się, skąd wzięła się nazwa tego rogala, kim był Święty Marcin i jaki jest jego związek z rogalami. Przy okazji poznaliśmy mnóstwo słówek zaczerpniętych z poznańskiej gwary. Dzieci świetnie się bawiły, każde z nich uczestniczyło w przygotowaniu ciasta na rogale. Organizatorzy odgrywają swoje role po mistrzowsku, a atmosfera podczas pokazu jest wspaniała. Ponieważ w godz. 11.00-12.00 odbywa się  pokaz rogalowo-koziołkowy, mieliśmy okazję usłyszeć legendę „O poznańskich koziołkach”, a także punktualnie o godz. 12.00 zobaczyć je z okien muzeum, które wychodzą dokładnie na Ratusz. Na koniec czekała nas słodka niespodzianka w postaci sporego kawałka pysznego rogala świętomarcińskiego. Po obowiązkowym punkcie każdej wycieczki, czyli zakupie pamiątek, ruszyliśmy w dalszą drogę.

Drugie miejsce, do którego udaliśmy się, to Nowe Zoo. Zachwyt wzbudzały słonie, wielbłądy, foki, flamingi, właściwie atrakcją były wszystkie zwierzęta. Pogoda trochę pokrzyżowała nam plany, ponieważ zaczął padać deszcz. Na szczęście trwało to krótko, a po chwili na niebie pojawiło się słońce. Mieliśmy też okazję przejechać się kolejką, co przy tak  ogromnym terenie ogrodu zoologicznego było nie lada ułatwieniem.

Po zakupie ostatnich pamiątek, troszkę zmęczeni, lecz pełni wrażeń, wyruszyliśmy w drogę powrotną.

• Test Kompetencji Trzecioklasisty!

• 12 maja 2022r. o godzinie 8.00 uczniowie klasy III przystąpili do pisania swojego pierwszego poważnego sprawdzianu opracowanego przez wydawnictwo Operon, mającego na celu posumowanie pierwszego etapu edukacji.

Test dostarcza szkołom informacji o pracy uczniów w zakresie: czytania, pisania, wiedzy o języku i otaczającej nas przyrody, sprawności rachunkowej oraz praktycznych umiejętności w rozwiązywaniu zadań matematycznych. Obejmował zagadnienia polonistyczne, matematyczne i przyrodnicze. Aby zminimalizować stres towarzyszący przed rozpoczęciem pisania, dzieciom został wyświetlony terapeutyczny filmik z Bratkiem. Uczniowie powtarzając wszystkie czynności pokazane przez głównego bohatera filmu - pacynkę Bratka, mogły w przyjemny sposób zrelaksować się, skutecznie opanować lęk, oraz pozytywnie zmotywować do wykonania zadania.

Trzymamy kciuki i z wielką niecierpliwością czekamy na wyniki!

• Wychowawcy klas serdecznie zapraszają na spotkania.

• 19 maja 2022 r. wychowawcy klas serdecznie zapraszają na zebrania wszystkich rodziców. Zebrania będą przebiegały zgodnie z harmonogramem:

• klasy 0-III godzina 16:00 (zebranie klasy III odbędzie się w innym terminie o czym poinformuje wychowawca klasy)
            • klasy IV-VIII godzina 17:00

Podczas spotkań dostępni do Państwa dyspozycji będą wszyscy nauczyciele.

Serdecznie zapraszamy.

Dyrektor oraz nauczyciele - Szkoły Podstawowej im. ppor. Marka Uleryka w Dziewierzewie.

• Klasa VI w Tleniu!

• W dniach 9-11 maja 2022r., dzięki sponsorowi - Gminnej Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiazywania Problemów Alkoholowych w Kcyni uczniowie kl. VI wzorem lat ubiegłych pojechali na „Zieloną szkołę” do Tlenia.

Samo położenie miejscowości wśród jezior i lasów wzbudziło zachwyt uczniów. Właściciel ośrodka Patria, jak zwykle stanął na wysokości zadania i zorganizował ciekawe zajęcia. Pierwszego dnia, poza integracją z uczniami pozostałych kl. VI z gminy Kcynia byliśmy na kajakach i rowerach wodnych. Niektórzy pierwszy raz doświadczyli tej atrakcji. Następnie odbyliśmy długi spacer wokół jeziora podziwiając piękno otaczającej nas przyrody. Wieczorem odbyła się dyskoteka. Kolejny dzień również był pełen wrażeń. Pojechaliśmy do Fojutowa, żeby zobaczyć akwedukt oraz z wieży widokowej podziwiać okoliczne tereny. Potem były zajęcia na basenie oraz relaks na placu zabaw pełnym atrakcji. Tego dnia odbyły się również zajęcia profilaktyczne, a po kolacji zajęcia sportowe. Rywalizacja była zacięta, ale połączona z dobrą zabawą. Wieczorem wszyscy spotkaliśmy się przy ognisku by piec kiełbaski. I ostatniego dnia nie zabrakło atrakcji. Odbyliśmy bowiem bardzo długi spacer do rezerwatu przyrody, by podziwiać Jezioro Piaseczno oraz faunę i florę w jego otoczeniu. Po obiedzie z żalem, że wszystko co dobre szybko się kończy, pełni pozytywnych wrażeń,  nowych doświadczeń i wiedzy żegnaliśmy się z nowo poznanymi kolegami i koleżankami oraz urokliwym Tleniem.

Chcemy w tym miejscu z całego serca podziękować GKdsPiRPA w Kcyni za zorganizowanie nam tego wyjazdu!!! Na pewno go nie zapomnimy!!!!